Μάρτιος 2023
Νο 7 /2023
Ενημερωτικό Δελτίο του Έργου
“Black Sea Women Entrepreneurship Connection – Ενδυνάμωση των γυναικών μέσω Τουρισμού ” (WETOUR – BSB1030)
Επισκόπηση:
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσίευσαν οι εταίροι του έργου WE TOUR, διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στον τομέα του τουρισμού. Οι γυναίκες επιχειρηματίες στον τουριστικό τομέα στη Βουλγαρία χρειάζονται βοήθεια για την ανάπτυξη των ψηφιακών τους δεξιοτήτων και των ταλέντων δικτύωσης. Λόγω της θέσης της, η περιοχή απολαμβάνει μια μοναδική θέση ως πύλη τόσο προς την Ευρώπη όσο και προς την Ασία, η οποία παρέχει σημαντικές ευκαιρίες για τον τουρισμό. Ωστόσο, οι ψηφιακοί και οικονομικοί περιορισμοί, καθώς και η έλλειψη ευκαιριών δικτύωσης, ενδέχεται να εμποδίσουν την επιτυχία των γυναικών τουριστικών επιχειρήσεων. Με ρυθμό ανάπτυξης 4,4% το 2019, η τουριστική βιομηχανία στη Βουλγαρία συμβάλλει επίσης σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Η χώρα διαθέτει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά γυναικείας επιχειρηματικότητας στον κόσμο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD). Στην πραγματικότητα, οι γυναίκες κατέχουν περίπου το 46% του συνόλου των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στη Βουλγαρία. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα, η BAA διοργάνωσε μια κατάρτιση για την ενδυνάμωση των επιχειρηματιών του τουρισμού που αντιμετωπίζουν ψηφιακά, οικονομικά και δικτυακά εμπόδια.
Εκπαίδευση στη Βάρνα, Βουλγαρία
Η BAA διοργάνωσε την τριήμερη εκπαίδευση στις 25.03.23, 26.03.23 και 01.04.23. Το σεμινάριο είχε τίτλο “Γυναίκες επιχειρηματίες στον τουρισμό” και καθοδηγήθηκε από λέκτορες του Πανεπιστημίου Διοίκησης της Βάρνας. Οι περισσότερες από τις συμμετέχουσες ήταν ηλικίας 25-40 ετών και είχαν ήδη κάποια εμπειρία στον τουριστικό κλάδο. Οι διδακτικές ενότητες, που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου, παρουσιάστηκαν από τους λέκτορες.
Η πρώτη ενότητα αφορούσε κυρίως τη διοίκηση στον τουρισμό, η δεύτερη την τουριστική επιχειρηματικότητα και την αστυνόμευση με γνώμονα τον τουρισμό και η τρίτη το ψηφιακό μάρκετινγκ.
Οι διδάσκοντες συνδύασαν το θεωρητικό και το πρακτικό μέρος, ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν τη δυνατότητα να εξασκήσουν τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις τους. Για να κάνουν το πρόγραμμα πιο διαδραστικό, συμπεριέλαβαν πρακτικά παιχνίδια και χώρισαν τους συμμετέχοντες σε μικρές ομάδες.
Συνολικά, η ανατροφοδότηση από το μάθημα είναι πολύ θετική, αλλά η ενότητα που εκτιμήθηκε περισσότερο από τους συμμετέχοντες ήταν αυτή για το ψηφιακό μάρκετινγκ, επειδή ήταν η πιο πρακτικά προσανατολισμένη ενότητα.
Η εκπαίδευση, η οποία απευθύνεται κυρίως σε νεαρό κοινό, αναζητά απαντήσεις στα θέματα που αναδείχθηκαν στην έρευνα που διεξήγαγαν οι εταίροι του έργου WE TOUR. Βοηθά στη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων δικτύωσης των γυναικών και συμβάλλει έτσι τόσο στους στόχους του έργου όσο και στην ενδυνάμωση των γυναικών στον τομέα του τουρισμού.
Κοινό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Μαύρης Θάλασσας 2014-2020
ΣΕΓΕ – Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος
Μάρτιος 2023
Το Κοινό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Μαύρης Θάλασσας 2014-2020 συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Γειτονίας και από τις συμμετέχουσες χώρες: Αρμενία, Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλάδα, Δημοκρατία της Μολδαβίας, Ρουμανία, Τουρκία και Ουκρανία.
Η παρούσα έκδοση δημιουργήθηκε με τη χρηματοδοτική συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το περιεχόμενό της αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του έργου WETOUR και δεν αντανακλά απαραίτητα τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.